از فجر تا دفاع(دهه ی فجر تا دفاع مقدس)
دهه ی فجر ...پیروزی اسلام
سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, :: 13:9 ::  نويسنده : حسین عباسی تشنیزی

تجاور رژیم عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران از زمین هوا ودریا در 31شهریور 1359حادثه ی مهمی است که بررسی ان برای نسل حاضر و اینده بسی حایز اهمیت است.

اگر چه از علل تجاوز  لزوما باید ریشه ی تاریخی اختلاف بین ایران و عثمانی در نظر داشت اما تجاوز عراق در مقطعی که تازه انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسیده بود و هنوز ثبات لازم برای حل و فصل موضوعات داخلی خود را نداشت و ارتش ان سازمان نیافته بود و نیرو های انقلاب با حوادث داخلی در گیر بودند و ده ها دلیل دیگر این موضوع را نشان میدهد که رژیم عراق با این تجاوز گسترده چه اهدافی را دنبال می کرد؟

پیروزی انقلاب اسلامی خشم استکبار جهانی به ویژه  امریکا را بر انگیخت.امریکا که با اشغال سفارت خود در ایران خود را عملا در محاصره ی غافل گیرانه ی نیرو های انقلاب دید با وجود فشار های سیاسی و تبلیغاتی نتوانست خود را از این محاصره خارج کند تا این که برای ازاد سازی گروگان های خود دست به عملیات طبس زد که با شکست مواخه شد.

بعد از عملیات طبس دست به کودتای نوژه زد که باز هم با شکست مواجه شد/

این شد که امریکا به راه انداختن یک غاعله  مرزی را در رسیدن به اهدافش موثر دید .و در همین زمان هم عراق با طرح ادعای واهی مبنی بر حاکمیت بر اروند رود خود را داو طلب حمله به ایران مورفی کرد و سعی به جلب اعتماد امریکا نمود.

این شد که عراق به طور یک طرفه قرار داد 1975 را لغو و تجاوز را اغاز کرد.

و در 31 شهریور 59 به ایران حمله کرد.صدام در گفت و گو های خود با خبر نگاران و در صحبت هایش چنین گفته بود که چند روزه خوزستان را تصرف و تا تهران پیش خواهد رفت که این امر نشان دهنده ی نقشه ی ازپیش تعیین شده و برنامه ریزی شده ی امریکا و عراق است.

عراق همه چیز را پیش بینی کرد ولی از حضور گرم و پر شور نیرو های مومن وانقلابی غافل بود و همین غفلت دلیلی بر شکست عراق بود.

نیرو های انقلابی با از خود گذشتگی و ایثار و شجاعت چنان انقلابی به پا کردند که تا ابد از یاد نمیرود.

 در واقع نیرو های انقلابی عراق متجاوز را غافل گیر کردند .عراقی که امید تصرف سه روزه ی ایران را داشت پس از 8 سال نتوانست کاری از پیش ببرد.

جنگ هست ساله جنگ ایران و عراق نبود این جنگ جنگ ایران با دنیا بود .اگر حمایت امریکا و انگلیس و سایر کشور ها از جمله کشور های عربی نبود عراق همان روز های اول شکست میخورد.

این جنگ جنگی نا برابر بود ...به چند دلیل::::::

1اوضاع سیاسی اقتصادی و اجتمایی ایران به گونه ای نبود که بتواند با چنین فشاری مقابله کند. از این جهت که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و هنوز شکل منسجمی نداشت و از همه ی جهات بر انقلاب فشار وارد میشد.

2دوم این که کشور عراق به  همه ی سلاح های روز و پیشرفته مجهز بود در حالی که پیشرفته ترین سلاح رزمندگان ما تنها اصلحه ی کلاش بود وحتی همین سلاح را هم به تعداد  رزمندگان نداشت.

 

حال در این اوضاع و در این شرایط دلیل پیروزی اسلام چه بود؟

رمز موفقیت رزمندگان چیست؟

چرا عراق با این همه تجهیزات شکست خورد؟

 

پاسخ

رمز موفقیت رزمندگان اسلام تلاش و پشتکار و مجاهدت و از خود گذشتگی است .چیزی که هیچ کدام از نیرو های عراقی نداشتند.

این پیروزی ارزان به دست نیامده .فهمیده ها جان فدا کرده اند تا اسلام زنده بماند .شهادت برای رزمندگان ما افتخار و ارزو ولی مرگ برای نیرو های عراقی کابوسی بسیار تلخ  بود.

 

در دوران جنگ تحمیلی بیش از 188000نفر از رزمندگان مقاوم  به مقام شهادت رسیدند .

در همین دوران بیش از 400000نفر از جان برکفان میهن به درجه ی جان بازی رسیدند تا ارزش های به دست امده از انقلاب اسلامی استمرار یابد.

در این دوران بیش از 42000نفر به اسارت ارتش صدام در امدند که با مقاومت جانانه ی خود در دوران اسارت کشور و ملت ما را سر بلند نمودند...

 

پایان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

خوش امدید این وبلاگ با محوریت دهه ی فجر ایجاد شده است ... وچون درست بعد از پیروزی انقلاب جنگ تحمیلی به راه افتاد از دلایل جنگ نیز کمی سخن گفته شده است...
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 2158
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1